One step left
Publicerat den

Jag är så äckligt jävla glad! Jag fick ett samtal från Kopparstaden idag runt kl.14. En kvinna vid namn Linn (samma kvinna som ringde och meddelade att vi stod först i kön på två stycken lägenheter) sade att de inte har mottagit något inkomstunderlag från mig och jag förklarade, återigen, att jag inte har några uppgifter att skicka in på grund av att jag är arbetslös och att jag har pratat med en av hennes kollegor om att mamma är villig att stå med på avtalet. Hon pratade med sin kollega och det visade sig att det som stod i mailet blev bortglömt. Hon tackade och sade att hon skall prata med mamma, göra en kreditupplysning och att hon hör av sig om det skulle vara någonting mer. Jag pratade med henne igen för bara några minuter sedan, men den här gången var det jag som ringde av den anledningen att jag fick ett mail precis innan jag skulle ringa mamma och höra om hon hade pratat med marknadsavdelningen. Kan Ni gissa vad det stod i mailet? Det stod:"Du har fått den bostad du önskade på Källtorpsvägen 22 A. Du är välkommen till vår bobutik för att teckna hyresavtal". Jag har pratat med mamma och det är bestämt att vi skall skriva kontrakt på fredag. Hon skall till Falun i ett ärende. Passande, va? Jag har kontrollerat med Kopparstaden att det är grönt samt pratat med den nuvarande hyresgästen. Vi är välkomna att komma och kika på lägenheten på eftermiddagen.
 
NU, SNART, HAR VI EN LÄGENHET! DET KÄNNS SÅ BRA!





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?