An extra room
Publicerat den

Jag fick ett glädjande samtal från Kopparstaden i förmiddags En kvinna från marknadsavdelningen ringde och sade att vi står först i kön på två stycken lägenheter. Jag förstod ingenting och blev väldigt chockad när hon berättade att vi står först i kön på tvåan i Herrhagen och trean i Främby (vi stod som tvåa i kön på den för en och en halv vecka sedan). Hon frågade om vi är intresserade av någon utav lägenheterna och jag svarade att vi vill ha trean. Jag har pratat med hjärtat och vi är överens om att det inte är någon idé att hålla kvar vid den i Herrhagen med tanke på att det är oklart om den kan bli ledig innan 1/9. Det är dumt att chansa med risk för att det blir pannkaka av alltihopa...
 
Jag sade i det senaste inlägget om det här med lägenhet att jag hellre vill ha trean och nu får jag som jag vill. Den här är prisvärd, stor och matchar uppsägningstiden på vår nuvarande lägenhet. Perfekt! Kopparstaden behöver en kopia av brevet som hjärtat fick från a-kassan, prata med Kvarnvreten (jag antar att de skall kontrollera så att vi inte har blivit anmälda till störningsjouren) och göra en kreditupplysning innan vi kan skriva kontrakt och säga att den är vår. *håller tummarna för att det inte händer någonting på vägen*



Tessah-Norrlandsmorsan

Kikar in.

Fin blogg du har. :)



URL: http://www.tessah.blogg.se




Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?