Svar på kommentar
Publicerat den

Anonym
om Anonym om Kattungar på ingång ?:

"Får ni inackorderingstillägg?
Det låter som ett evigt sparande det där."



Det jag får från CSN är studiebidrag på 2696:-/mån + studielån på 5444:-/mån. Jag är nämligen för gammal för att få inackorderingstillägg, så jag måste ta studielån. Jag får ut 8140:-/mån.

Dennis får som vanligt studiebidrag på 1050:-/mån. Eftersom han har åldern inne får han inackorderingstillägg och det ligger på 1770:-/mån, som han får 9 månader om året. Han får även 1900:-/mån av sina föräldrar varav 400:- är bidrag till hyran och 1500:- är mat för honom. Vi brukar dock försöka att leva på det både han och jag så att summan för mat inte drar iväg för mycket.

Vi har alltså ca 12 900:-/mån och våra utgifter ligger på ca 8000:- (då är räkningar, mat och husdjur inräknat). Allt som blir över går direkt till sparande för de månader vi inte får pengar.





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?