Jag vill inte vara tjock längre
Publicerat den

 
Efter snart 3 års latande har jag äntligen bestämt mig för att ta tag i kost och träning så att jag kan gå ner i vikt! Jag verkligen hatar min kropp och orkar inte tycka synd om mig själv längre. Det är ju ändå mitt eget fel att jag sitter i den här sitsen... Jag har idag skrivit ett träningsschema som jag ska försöka följa så länge jag kan, med start redan imorgon. Jag har varit så sugen på att prova dans fuego då det ser så förbannat roligt ut, så det ska jag göra direkt efter barnpasset  Schemat är upplagt så att jag kommer träna 4-5 ggr/vecka (ett schema för jämna veckor och ett för udda veckor) och enbart aktiviteter på Friskis. Det är klart att man ska utnyttja att man tränar gratis! Vad gäller kosten kommer jag undvika sådant som är onyttigt och äta mer regelbundet. Ibland kan jag gå en hel dag utan att äta och det är inte alls bra...
 
Idag väger jag 64.5 kg till mina 165 cm (på bilderna vägde jag kring 68 kg). Målvikten är 52 kg. Jag har ett dokument med delmål sedan tidigare som jag kommer använda mig av. Det handlar inte bara om att jag ska gå ner så och så många kilon samt förlora så och så många centimeter, utan många av delmålen handlar om hur jag ser på mig själv. Ett av dem är att jag ska kunna ha leggings nedanför naveln. Just nu drar jag upp dem så långt jag kan då kärlekshandtagen ser mindre ut av det. Jag skäms något enormt över mina kärlekshandtag. Jag får stå ut med dem ett tag till, men bort ska dem!





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?