Standardinlägg menstruation
Publicerat den

Vi är på: 27:e försöket
Senaste mensens första dag: 6/3
Senaste menscykeln: 28 dagar
Beräknad icke-mens (BIM): 2/4



Jennie

Ni har säkert hört allt redan, provat allt redan, gråtit och skrattat och gått igenom alla möjliga känslostormar. Och ni är förmodligen less på såna här kommentarer också, men jag känner ändå att jag måste dela med mig av det.

I en undersökning som några läkare gjorde och publicerade i någon tidning - jag minns inte vilken, jag jobbar på ett stort bokförlag och läser massor av tidningar där - så stod det att stress försämrar uppkomsten av korrekta könshormoner både hos män och kvinnor och gör oss mindre fertila även om testerna inte visar någonting (eftersom att STRESS inte är en "sjukdom" i sig utan att flera organ liksom går i ide när vi drabbas av stress). Kroppen producerar inte lika mycket östrogen som om man varit helt avslappnad och avkopplad och det var många som relaterade kring det och som faktiskt höll med.

Jag förstår att ni längtar efter barn, att längtan emellanåt är fruktansvärd. Men ni har inte möjlighet att lämna vardagen för ett par veckor och åka utomlands till något lugnt & mysigt hotell och bara vara? Se någonting annat. Göra någonting annat. Rå om varandra. Inte tänka de där dåliga tankarna om att det fan aldrig fäster sig, försöka låta bli att känna hopplösheten... Ett miljöombyte helt enkelt. Nya vidder. Så att den inre stressen försvinner, mattas av... Så att allting i världen inte går ut på att pricka in ÄL:en även om det är precis det ni önskar.

Jag har en kompis som kämpar om samma sak som ni och jag blev gravid på första försöket så jag ska inte säga någonting. Men det här är råd från mitt hjärta och råd jag skulle ge min bästa vän. Det kommer bli bra i slutändan för er, det är jag övertygad om. Och jag håller tummarna på att det snart tar sig.

Svar: Jag har fått diagnosen endometrios och min läkare är säker på att det är det som har orsakat barnlösheten, så det beror inte på stress som många verkar inbilla sig!
Louise Hedblom



URL: http://jennize.bloggplatsen.se




Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?