Jobb- och utvecklingsgarantin
Publicerat den

Igår var jag på Arbetsförmedlingen för att få information om jobb- och utvecklingsgarantin. Jag har tidigare varit med i jobbgarantin för ungdomar och det skiljer sig i princip ingenting. Det finns dock en sak som skiljer sig och det är aktivitetsstödet. I och med att jag inte är berättigad a-kassa kan jag bara få 134 kr/dag, 10 kr mindre per dag jämfört med när jag var med i jobbgarantin. Det känns ganska surt, men det är absolut bättre än ingenting. Som det ser ut nu kommer jag att få börja hos en jobbcoach (igen) och genom dem gå ut på praktik. Jag är dock osäker över om det är möjligt nu med tanke på att många arbetsgivare inte tar in praktikanter under sommaren. Kan hända att jag får vänta till hösten, men då är det väl så. Då har jag tid på mig att fundera över vart jag vill vara (om jag väljer att inte börja studera). Just nu lutar jag åt att höra av mig till butiken i Borlänge som jag var på anställningsintervju hos i vintras. 





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?