Dumma värk!
Publicerat den

Jag hatar att ha ägglossning (mens också för den delen, men det är två veckor kvar tills jag skall behöva stå ut med det) då det gör så förbannat ont! Det har ömmat i två dagar nu, igår på vänster sida och idag på höger sida. Det gör ondare idag så jag antar att ett ägg är på väg att släppas vilket i sig är bra, men det är irriterande att det skall behöva göra ont. Mensvärk kan man ju lindra med diverse metoder (värmedyna i mitt fall), men jag har aldrig hört att man kan göra detsamma med ägglossningsvärk. Kanske på tiden att jag googlar det 
 
Ni som inte skyddar er, brukar ni ha ont vid ägglossning?



mariekarolina ♥ gravid med lillebror

Jag började få ont vid ägglossningen efter att allt kom igång efter att Felicia föddes. Kände av det jättetydligt varenda månad men "tur" nog så höll det bara i sig en dag, antar att värken släppte i samband med att ägget släppte. Så jag har alltid haft stenkoll på ägglossningarna eftersom mensen alltid kom 14 - 15 dagar efter värken. Tyvärr vet jag inget som lindrar, jag härdade ut.. Men kanske hjälper värktabletter? Jag testade aldrig :)

Svar: Jag vill inte äta värktabletter då det inte är bra att äta det när man försöker bli gravid. Jag kan ta en Ipren i nödfall (om jag inte kan sova p.g.a. huvudvärk eller värk i knäna, vilket är väldigt sällan), annars försöker jag undvika det.
Det är i alla fall bättre nu :) Det var värre imorse.
Louise Hedblom



URL: http://mariekarolina.blogg.se


Sara

Det är väl Alvedon som ska vara det bästa om man försöker bli gravid, det säger dom på reklamen iaf :P , och så har BM avrått mig att ta Ipren i samband med graviditet. Hellre panodil och Alvedon isåfall :)

Svar: Jag har fått samma information, men jag vill ändå undvika värktabletter i den mån jag kan. Det känns som att det är bäst för kroppen :)
Louise Hedblom



URL: http://sarishaglis.webblogg.se




Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?