Jag skall aldrig mer handla där!
Publicerat den

Jag måste skriva att-göra-listor varje dag för att jag skall orka ta mig energi till att göra saker. Idag hade jag åtta punkter som jag skulle beta av, men det blev bara sex (de viktigaste). Jag har bl.a. pratat med försäkringskassan om ersättning för mina sjukskrivningar, pratat med Handels om att gå med i a-kassan (kan få ersättning fast jag inte var medlem i a-kassan under tiden som jag arbetade på Lidl, just för att mitt senaste arbete var inom handelsbranschen) och pratat med distriktschefen på Lidl. Det är snart 2 månader sedan jag slutade där och jag har fortfarande inte fått något arbetsgivarintyg...
 
Efter alla samtal knatade jag iväg till vår närmsta mataffär. Jag skulle handla någonting att äta på vägen till ett möte på Friskis&Svettis (jag är numera kontaktperson för barnpassningen och skulle ha möte med en blivande barnpassare) då jag inte hade ätit på hela dagen. Jag brukar vara väldigt petig med att kolla bäst-före-datum när jag är in i den butiken, men det gjorde jag inte idag. Efter att jag gått en bit skulle jag äta min piggelin. Det gick inte då den var vit och brun och täckt i överdrivet mycket is. Jaha, tänkte jag och tog en tugga av min kexchoklad. Den var smaklös och jag kollade därför på bäst-före: 2013-10-10. Det FÅR INTE gå till så här (det är inte första gången heller. En gång skulle jag handla marsipanlock och då var alla 6 månader gamla)! Jag åkte tillbaka efter mötet och jag fick pengarna tillbaka.
 
Jag har försökt redigera bilder från fotograferingen med Gizmo också, men det har inte gått bra alls. Jag skäms över bilderna då jag hade alldeles för högt ISO (som bl.a. reglerar om bilden skall vara klar eller brusig. Mina blev väldigt brusiga). Om jag har tur gillar ägarna dem ändå, annars har jag för första gången misslyckats med en fotosession. Det är väl sånt man får räkna med, i och för sig. Man kan inte vara på topp jämt.



Sara

Vänta nu här, Du hade inte ätit på hela dagen och du köper då piggelin och en kexchoklad? :o Det är ju inte direkt nyttigt och funkar inte alls om du vill komma i form. Köp istället keso blandning med hackade nötter och frukt bitar i och en banan/ äpple så håller du dig mättare längre och det är bra mycket nyttigare än godis som mellanmål =/

Svar: Jag livnärde mig inte bara på det, såklart! =) Jag hade köpt annat också, men kexchokladen och glassen var det enda jag inte kollade bäst-före-datum på (jag behövde sked till det andra, därav jag började med kexchoklad och glass. Det andra åt jag under mötet).
Louise Hedblom



URL: http://sarishaglis.webblogg.se


Sandra

Hade jag fått en liknande kommentar som "SARA" skrev så hade jag gått i taket. Herregud, sköt din egen kost! Tänk att människor tar chansen att hacka på allt de har möjlighet att hacka på. Jag blir mörkrädd!



URL:




Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?