Det tar sig!
Publicerat den

Jag har varit väldigt duktig de senaste dagarna när det gäller kost och träning jämfört med innan jag blev sjukskriven (sjukskrivningen gick ut i tisdags). Jag har bl.a. börjat äta frukost, lunch och mellanmål fast Mikael inte är hemma. Han var annars den som påminde mig om att jag var tvungen att äta och om han då inte var hemma och kunde påminna mig glömde jag bort det. Nu har jag tagit mig i kragen och börjat äta på eget initiativ, utan att någon behöver säga till mig!  Jag känner mig dock fortfarande trött, men jag tror att om jag bara fortsätter äta och träna så kommer jag återfå energin så småningom. Det är nog en stor omställning för kroppen att gå från att inte äta och bara sitta hemma till att börja äta och röra på sig. Det känns än så länge okej och jag hoppas att mina skador inte skall begränsa mig för mycket.
 
Vad gäller träningen har jag tränat måndag-onsdag och idag är det vilodag. I måndags mjukstartade jag med en långpromenad som planerat, i tisdags cyklade jag 6 km och tränade jympa på Friskis och igår tränade jag enbart jympa på Friskis. Jag har idag lagom träningsvärk i vaderna, men det är inte så konstigt med tanke på att jag inte har tränat på en halv evighet  Imorgon blir det ett förlängt jympapass. Jag bara älskar jympa! Jag skall dock försöka prova intervall/flex och cirkelfys när jag känner att jag klarar av det. 





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?