Första passet
Publicerat den

Dagens pass på högskolan gick bra. Jag var väldigt opepp på att kliva upp tidigt (vaknade kl.05:17) och åka till campus för att sitta där i 5 timmar, men det gick snabbare än jag trodde då bara hälften av studenterna som skulle ha varit där kom. Det innebar att de blev klara ganska snabbt och jag var hemma 2,5 timme tidigare jämfört med om vi hade suttit tiden ut. Jag fick se ett bekant ansikte också, en f.d. kompis från högstadiet som jag inte har träffat på snart 10 år 
 
Det verkar inte vara så svårt att vara tentamenvärd på campus, men jag har räknat med att det kommer vara svårare på distans då studenterna kommer bevakas med kamera plus att de är fler. Jag skall på kurs i början av maj för att lära mig det här. Just nu känns det komplicerat, men det är det säkert inte bara man kommer ihåg alla steg (har fått ett papper med stödpunkter som jag måste hålla koll på under distanstentorna). 
 
Nästa pass blir nästa fredag, på campus. 



mariekarolina ♡ gravid med lillebror

Sv: Jo men det stämmer bra! Under 2 är vad man vill att gravida samt de som vill bli gravida bör ligga på, vissa sjukhus vill att de som väl är gravida ska ligga runt 1 men det verkar vara olika det där. Jag hade dock 4,8 när jag blev gravid och 5,6 efter en månad med levaxin (sedan sjönk det efter ytterligare ökning), så det är ju inte någon större fara att ligga lite över 2, men det kan ju absolut vara ett bromskloss för den som vill bli gravid.

Läste igenom din presentation lite snabbt och hoppas verkligen att ni ska få eran efterlängtade bebis snart! Våran dotter tog oss 15 månader från att vi bestämde oss för att vilja skaffa barn tills att hon blev till, så jag kan relatera lite till frustrationen även om det ändå gick rätt snabbt för oss. Lillebror som bor i magen nu bosatte sig redan månaderna innan vi tänkt börja försöka igen, så det var verkligen en positiv överraskning. Men som sagt, hoppas ni ska lyckas snart <3



URL: http://mariekarolina.blogg.se




Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?