Prolaktinvärde
Publicerat den

Efter att ha bollat med andra som är i samma situation som oss har jag beslutat mig för att ta kontakt med kvinnokliniken och kräva att de tar fler blodprover. Vad jag inte förstår, och som gör mig väldigt irriterad, är hur man kan strunta i att kontrollera viktiga värden bara för att kvinnan har regelbunden mens. Borde man inte kolla det som går för att vara på den säkra sidan? Jag uppvisar symptom för förhöjt prolaktinvärde (misstänker att jag hade det i tonåren också då jag av okänd anledning kom en mjölkliknande vätska ur brösten. Det kan det göra vid förhöjda prolaktinvärden), men det har de inte haft en tanke på att kolla. Det är standard att man kollar det inom andra landsting. Varför är det inte så här? Det känns som att man inte blir tagen på allvar, blir bortprioriterad, bara för att man har regelbunden mens och ägglossning... Det skall inte behöva vara så.





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?