Konstig stegring
Publicerat den

Jag måste bara dela med mig av det här försökets ägglossningstester. Jag vet att jag sade att jag skulle strunta i testerna, men jag tänker som så att det kan vara bra att ha koll på ägglossningen nu när vi skall utredas. Om en HSS-spolning blir aktuell är det bra om vi vet när jag skall ha/har haft ägglossning så att läkaren inte spolar bort ett befruktat ägg. Nu kan man konstatera ägglossning via vaginalt ultraljud och blodprov om jag inte minns fel, men jag tycker inte att de skall behöva sticka hål på mig eller köra in en kamera i underlivet varje gång vi behöver veta.

Hur som helst! Jag brukar få positivt utslag på testerna mellan dag 14-16 efter att ha testat i 4-6 dagar, med start på dag 11, men den här gången fick jag utslag redan på dag 12! Rosenroten (Artic root) måste ha gjort underverk på min ägglossning.

Hur kan LH (luteiniserande hormon) öka så kraftigt på ett dygn? Jag har aldrig varit med om något liknande.

 

Det översta testet: 23/2, dag 10
Det mellersta testet: 24/2, dag 11
Det nedersta testet: 25/2, dag 12
 





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?