Cellprovskontroll
Publicerat den

Dagens cellprovskontroll gick bra. Jag har läst på familjeliv att det kan vara väldigt obehagligt att ta cellprov (det var så illa för någon att hon hade svimmat), men jag kände inte ett dugg. Det var t.o.m. så att jag var tvungen att kolla på barnmorskan under större delen av undersökningen, eller vad man kallar det, för att kunna avgöra om hon tog provet eller inte. När hon var klar tänkte jag: ”Var det allt? Det kändes ju inte ens!”. Jag var inte orolig över att det skulle göra ont, men jag var beredd på att det kunde vara obehagligt. En lättnad att det inte kändes alls, med andra ord. Då behöver jag inte oroa mig för det vid framtida provtagningar.

Det kommer dröja 1-3 veckor innan jag får hem provsvaret med posten. Jag skulle bli väldigt förvånad om det visar på cellförändringar, men om det skulle göra det kommer jag få behandling för det. 






Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?