Det kommer aldrig bli av
Publicerat den

Hur länge skall man behöva må dåligt av att vänta? Hur länge skall man behöva känna att man inte blir tagen på allvar? Det blir ingen spolning den här cykeln heller p.g.a. att det är fullbokat. Jag måste med andra ord vänta i fyra veckor till - minst! Jag förklarade när jag ringde till kvinnokliniken igår att jag precis har haft min tredje menstruation och att jag första gången jag ringde fick höra att det kunde dröja till tredje menstruationen innan jag får en tid, men det hjälpte inte ett dugg. De sade bara att det är ett begränsat antal läkare som genomför den här undersökningen och att det därmed är dåligt med tider. De skulle dock anteckna att jag har ringt (som de sade förra gången, men som inte stod med nu!) och försöka ordna en tid till mig i juli. Jag är EXTREMT tveksam till att de kommer att göra det. 
 
Jag grät i ren frustration när jag pratade med dem och jag bröt ihop när jag ställde mig i duschen efter att ha avslutat samtalet. Mikael fick komma in och krama om mig en stund. Han har erbjudit sig att ringa och prata med dem (försöka övertala dem att skapa en tid åt mig), men jag ser ingen mening i det. Om läkaren inte har tid är det så... Det är bara att dra på fake-smilet och göra det bästa av det. Jag vet dock inte hur många fler gånger jag orkar göra det. Jag är nära bristningsgränsen nu. Ibland känns det som att vi lika gärna kan ge upp allt som har med barn att göra, men om man verkligen vill någonting skall man inte ge upp!



emma

Jag tror att det är så här med vårdgarantin att om du inte fått hjälp inom 90 dagar har du rätt att söka dig till ett annat landsting än dalarna. Gävle landsting är väl inte så långt för er? jag har för mig att det är så det fungerar. Skadar ju inte att höra sig för...

Svar: Jag tänkte kontakta väntetidskansliet imorgon (såg nu att man kan vända sig dit) och höra hur man skall bära sig åt.
Louise Hedblom



URL:




Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?