Svagt plus
Publicerat den

Det verkar inte som att det blir någon spolning på måndag. Jag har ännu inte fått mens och graviditetstesterna är svåra att tolka. Jag har testat varje dag i fyra dagar nu och dagens första test var svagt positivt. Det var blankt under verkningstiden (3-5 minuter), men några timmar senare kunde man se en svag skugga (man skall inte läsa av testet efter att det har gått mer än 10 minuter). Det var inte tänkt att jag skulle kolla på det alls, men jag kände att det var lika bra att göra det innan jag kastade det och tur var väl det. Om det visar ett svagt plus borde man vara gravid, tycker man. Jag vågar dock inte ropa hej än då jag under kvällen har fått en ljusbrun flytning som jag brukar få när mensen är på väg. Jag har läst att man kan ha en sådan flytning i början av en graviditet, men eftersom jag brukar ha det i samband med mensen känns det mer troligt att jag kommer att börja blöda vilken dag som helst. Det skulle vara bäst om jag började blöda idag eller imorgon, annars blir inte spolningen av. Jag pratade med personalen på kvinnoklinken igår och de sade att om jag inte har fått mens senast imorgon måste vi omboka spolningen och det finns inga tider de närmsta veckorna. Typiskt, va?! Om mensen inte hinner komma i tid blir det att vända sig till IVF-kliniken så snart semestern är över (de har semesterstängt t.o.m. 28/7). 
 
Jag kommer att testa igen imorgon. Den här gången med morgonurin då jag inte gjorde det idag. 





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?