Vi föräldrars stora bok om barn
Publicerat den

Mikael hade med sig ett fint inslaget paket igår när han kom hem från jobbet. Det var fyrkantigt och vid första anblicken såg det ut som en bok. Han sade innan han gav mig det att jag inte fick känna på det med risk för att jag skulle lista ut vad det var, men det var svårt att inte misstänka någonting med tanke på formen och vikten (det var tungt!). Jag lade det i säkert förvar i sovrummet och tänkte inte mer på det, inte medvetet i alla fall... Inatt drömde jag att han hade köpt en bok om barn. När jag vaknade förstod jag ingenting och tänkte:"Nej. Han skulle aldrig göra någonting sådant såvida jag inte var gravid" (det är jag inte). 
 
Jag öppnade min födelsedagspresent efter frukosten, innan min familj kom för att fira mig, och det visade sig att han hade köpt Vi föräldrars stora bok om barn: graviditet, förlossning, föräldraskap, barn 0-6 år! Jag blev alldeles tårögd när jag såg den av den anledningen att det kändes som att han verkligen hade tänkt till. Han har inte varit särskilt insatt i det här med barnaskapandet de senaste månaderna (jag antar att han också har vant sig vid att misslyckas) och nu kändes det som att han är back on track  Nu saknas det bara en bebis i magen, sen blir det lusläsning av denna bok!
 
 






Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?