TSH - tyreoideastimulerande hormon
Publicerat den

Jag är aktiv på en sajt som heter familjeliv och jag har läst i forumet vid ett flertal tillfällen att barnlöshet kan bero på sköldkörtelrubbningar (kvinnor som har genomgått utredning har berättat det här). Sköldkörtelns funktion, TSH, kontrollerar man via blodprov och det slog mig att jag tog blodprover på vårdcentralen i Västerås i somras. Jag kollade i brevet som läkaren skickat hem för att se om han hade kollat TSH och det hade han. Det stod att värdet skall vara mellan 0.2 - 4.0 och provsvaret visade att jag hade 2.33. Det skall dock understrykas att jag tog proverna i augusti. Jag vet inte hur drastiskt värdet kan ändras, men jag kommer att ta med mig provsvaren till kvinnokliniken så att de kan se hur värderna såg ut i somras. Om det är av intresse är en annan femma.
 
HÄR KAN DU LÄSA MER OM TSH.





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?