Mikael har berättat
Publicerat den

Mikael har nu berättat om barnaskapandet för sin mamma. Det är hennes födelsedag idag och när han ringde för att gratulera passade han på att berätta att vi har påbörjat en fertilitetsutredning då vi har försökt skaffa barn i över ett år utan resultat. Hon sade ingenting särskilt (jag fick dock intrycket av att hon tycker att det är roligt) utan hon undrade mest om vi är säkra på att vi vill det här och det är vi utan tvekan. Vi har varit säkra från dag ett och det har inte ändrats under resans gång, hur tufft vi än har haft det 


Jag var inte beredd på att Mikael skulle berätta det här för någon i sin familj innan utredningen är klar så när han berättade det för sin mamma blev jag chockad, men rörd. Han försäkrade henne om att det här är någonting som vi båda vill, att vi har hittat rätt. Hon har lovat att inte avslöja det för övriga i familjen. Det är ingen hemlighet att vi försöker skaffa barn (då hade jag inte bloggat om det), men alla i Mikaels familj vet inte om det och jag vill inte att de skall få nys om det via internet – därav jag har valt att sätta lösenord så länge. Den kommer att hållas låst till han har berättat för sin pappa och sina bröder. Det känns hur som helst bra att han har börjat berätta det för sin familj. Nu är det inte bara mina nära och kära (och Ni läsare) som vet.

 






Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?