Klamydiatest
Publicerat den

Idag beställde jag hem ett klamydiatest genom Mina vårdkontakter. Jag har inte testat mig sedan jag blev tillsammans med Dennis (våren -10) och det känns nu som att det börjar bli dags. Jag misstänker att jag ev. kan ha blivit smittad av en som jag hade samlag med mellan Dennis och Mikael, men det skulle lika gärna kunna vara någon annan med tanke på att man precis som herpes kan leva med sjukdomen utan att ha några symptom. Jag har bara ökade flytningar (som jag tror beror på bakterier, ägglossning eller kosttillskotten) och en konstig känsla när jag kissar. Ibland påminner det om dagarna innan en urinvägsinfektion bryter ut, men det är inte besvärligt. Det kan vara vad som helst. Det kan lika gärna vara så att det inte är någonting alls, men jag vill vara på den säkra sidan och utesluta så mycket som möjligt.

Klamydia kan om det inte behandlas snarast leda till äggledarinflammation. En äggledarinflammation kan resultera i att äggledarna inte fungerar som de skall. Det kan t.ex. bli stopp, som gör att spermier och ägg inte kan mötas. Det kan också hända att äggledaren vidgas och blir för slapp p.g.a infektionen. Det skulle vara hemskt om det var så att jag har klamydia och att det är p.g.a. det som jag inte har blivit gravid. Vad gör jag om jag är smittad och det har gått så långt att jag har blivit infertil?! Jag hoppas för allt i världen att det är negativt.






Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?