Hur länge skall man orka?
Publicerat den

Jag förstod att det inte skulle bli något plus det här försöket, att spolningen inte skulle ge någonting! Jag hatar att jag skall behöva ha mens månad ut och månad in, hatar att jag verkar ha rätt vad gäller vår (min...) förmåga att få barn. Vi kommer aldrig bli en familj, så är det bara. Det sjunker in mer och mer för varje dag och jag halkar djupare ner i den depression som jag har kämpat med i över 10 år. Just nu mår jag så dåligt (mestadels över det här) att jag känner att jag inte orkar leva längre. Jag orkar inte med denna eviga besvikelse, denna eviga känsla av att vara värdelös som människa och kvinna. Vad har jag gjort för att förtjäna att få min högsta dröm, mitt mål med livet, slaget i spillror? 
 
Jag har några ess kvar i skjortärmen, men efter att ha provat dem kommer jag att ge upp. Verkligen ge upp! Om jag inte har blivit gravid innan årsskiftet kommer jag att sälja alla bebissaker, förutom Kims förstås. De kommer jag aldrig göra mig av med  Jag klarar inte av att ha dem om de inte kommer att komma till användning. Då är det bättre att någon som faktiskt kan få barn tar över dem. 



Stargazers

Hej!
Jag har hittat hit via familjeliv och jag känner verkligen igen mig i det du skriver. Fy fan för den där mensen som bara fortsätter komma :(
För oss väntar IVF nu i höst, men vad gör man om inte det lyckas? Vågar inte ens tänka tanken. Samtidigt går det heller inte att föreställa sig att man en dag faktiskt skulle få hålla sitt eget barn i famnen.
Jag hoppas verkligen att det kommer att lösa sig för oss båda, det bara måste göra det! :)



URL:




Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?