Endometrios
Publicerat den

Mikael kollade på ett program på tv tidigare idag där man diskuterade ofrivillig barnlöshet (kan det ha varit Doctors, tro?). Ett par berättade att de hade försökt i 4 år och att man misstänkte att kvinnan hade endometrios då hon hade väldigt stark mensvärk. Jag har ingen aning om vad som sades i programmet, men det verkade som att de gick igenom vilka symptom man har vid endometrios osv. Mikael misstänker att jag kan ha det eftersom jag brukar ha besvär med stark mensvärk (har haft det i snart 10 år) och han tycker därför att jag skall be om att få det undersökt. Jag tänker dock inte be snällt... Om man vill bli tagen på allvar och om någonting skall bli gjort ordentligt måste man stå på sig. Jag kommer med andra ord kräva att de utför en laparoskopi och gör de inte det kommer jag att vända mig någon annanstans för jag tänker inte acceptera att de inte gör allt de kan för att komma fram till vad det är som gör att vi är barnlösa. Dagens sjukvård är så mesig... Om det inte hittas någonting på grundundersökningarna så går man inte vidare. Det vägrar jag acceptera. Jag har varit gravid förut och då skall jag kunna bli det igen, tycker man. Det måste finnas en förklaring till varför det inte vill sig nu. 





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?