Sommarvikariat
Publicerat den

Jag måste bara berätta att jag har fått sommarjobb!  Jag var på anställningsintervju på Lidl här i Falun igår och i eftermiddags fick jag ett samtal från butikschefen. Hon sade att hon var väldigt nöjd över gårdagen och att hon ville erbjuda mig tjänsten (det är ett sommarvikariat mellan v.26-34). Jag tackade givetvis ja. På tisdag skall jag skriva på anställningsavtalet och efter det skall jag gå en utbildning som förbereder mig inför vikariatet. 

Det känns som att det äntligen börjar gå i rätt riktning och jag mår bättre tack vare det. Den största anledningen till att jag inte har mått helt hundra de senaste månaderna är bristen på arbete. Det är klart att det är påfrestande att vara ofrivilligt barnlös, men barn är ingenting man behöver för att överleva (inte som enskild individ). Jag tycker att det är pinsamt att vara arbetslös då jag vill kunna bidra till ekonomin här hemma och ha en tillräcklig inkomst för att försörja mig själv om det skulle hända någonting, så det känns väldigt bra nu när jag får möjligheten tjäna pengar. Det skall också bli kul att få göra någonting om dagarna. Det är så tråkigt att sitta hemma... 




Anonym

supergrattis till jobbet.

Ville bara påpeka det som sara skrev här om dagen. Att barnlösheten sitter psykiskt. Jag kan bara hålla med dig jag tror oxå att det inte spelar någon roll. Min filosofi är att det är kroppen själv som bestämmer och det är inget man kan påverka. Vissa kanske har en kropp som vill bli gravid på en gång. Jamen grattis till dom då. Andra har en kropp som inte alls vill bli gravid på en gång utan väntar till den själv vill. Och jag förstår dig att det är fruktansvärt jävla frusterande. Men eftefsom jag har följt din blogg sen urminnes tider så vet jag hur mycket du vill ha barn och personligen tycker jag inte att ni ska ge upp försöken om spolningen inte fungerar. Du är INTE tillräckligt gammal för att ge upp. Du kanske bara har en envis kropp som inte tycker samma som du =}

Kram



URL:




Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?