Ungdomsslussen
Publicerat den

Jag sov inte särskilt bra inatt av den anledningen att jag inte kunde sluta kolla på klockan. Jag hade ett alarm inställt på min mobiltelefon som påminde mig om att jag skulle knata in till stan och skriva in mig på Ungdomsslussen (på order från socialförvaltningen). Jag klev ur sängen kl.10:00 och var inne i stan två timmar senare - efter att ha ätit frukost och gjort mig i ordning. Jag hade ingen aning om att de hade lunchstängt mellan kl.12:00-13:00 (det stod ingenting om det på hemsidan), men personalen var snälla och släppte in mig iallafall. Jag fick sitta och vänta i ett separat rum i en halvtimme p.g.a. att karln som har hand om inskrivningarna var på lunch - såklart!  Han kom tillbaka kl.12:40, men jag blev inte inskriven idag utan jag skall skrivas in på torsdag. Han ville mest höra vad jag läste på gymnasiet, höra vilka arbetsplatser/yrken jag har i åtanke och se mina slutbetyg. Jag fick beröm för mina betyg innan jag gick också. Jätteroligt! 





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?