Första dagen i den nya hemmet
Publicerat den

Nu börjar det bli ordning och reda här hemma! Jag plockade med småsaker hela kvällen igår medan Mikael skruvade ihop vår nya säng. Han hade i samma veva, av misstag, sönder min vita spegel som jag fick av mamma och pappa när jag flyttade till Västerås för två år sedan. Jag gråter dock inte över det av den anledningen att jag planerar att köpa en rektangulär (den här hade åtta kanter) i en mörkare färg, men det var tråkigt att den skulle behöva gå sönder. Jag hade kunnat sälja eller ge bort den, om inte annat... Jag måste bara säga att det blev en jävla smäll när den ramlade i golvet! Jag var helt säker på att grannarna skulle komma och fråga vad fan vi höll på med (de skall vara duktiga på att klaga), men de gjorde de inte som tur var. Det hade varit pinsamt, nästintill skamligt, om vi fått skäll första dagen.
 
Det börjar bli väldigt fint här hemma. Det är några detaljer som måste ändras (köpmansdisken skall målas vit och några möbler skall flyttas), men annars är jag jättenöjd med lägenheten i allmänhet. Ett plus till att vi har internet, hemtelefoni och digital-tv. Det kan vara skönt att bara ta det lugnt resten av helgen. 





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?