En vecka tidigare än beräknat
Publicerat den

Jag fick ett glädjande mail från Ronja, kaninuppfödaren, ikväll. Hon skrev att hon skall till Falun i början av nästa vecka (hon studerar här) och att hon kan ta med sig Millie på måndag eller tisdag om vi vill, så att vi slipper åka hela vägen till Gävle för att hämta henne. Jag har diskuterat saken med Mikael och han säger att han såklart vill ha hem henne, men att vi skall göra det som är bäst för henne. Han är rädd att hon inte skall må bra av att behöva skiljas från sin mamma och sina syskon nu när hon är så pass liten. Hon är dock leveransklar och snart lika gammal som Malte var när jag fick hem honom (han var 9 veckor gammal). Han visade inga som helst tecken på att han mådde dåligt av att flytta och jag är övertygad om att Millie inte heller kommer att göra det. Hon kommer säkert att vara något reserverad de första dagarna, men det är fullt förståeligt med tanke på att det är så mycket nytt att vänja sig vid. Det är bara att ha tålamod och låta henne anpassa sig i sin egen takt.
 
Jag skall göra i ordning Millies bur i helgen (jag hade tänkt att göra det oavsett om Ronja mailat mig eller inte) och se om jag kan hitta en bra matskål åt henne. Det blir en sväng till Djurmagazinet senare idag  Jag vill ha måndag!





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?