Hedblom blir Pettersson
Publicerat den

Det är inte varje dag man blir bjuden på bröllop, särskilt inte inom familjen/släkten. Vi har idag bevittnat en borgerlig vigsel i Örebro rådhus mellan min storasyster Ninni och karln hennes. Det var en väldigt kort vigsel, men dagen har varit allt annat än kort. Den började med att väckarklockan ringde kl.08:00. Jag duschade, tvättade håret och valde kläder innan det var dags att äta frukost. Det blev en blå klänning med lila blommor. Jag har aldrig använt den p.g.a. att det är en klänning som man inte har till vardags direkt, men nu kändes det som ett bra tillfälle. Mikael valde en röd/svart-rutig skjorta och ett par svarta jeans. Jag tyckte att han skulle ha sin ljuslila finskjorta, men han ville inte. Varför minns jag inte. Han blev hur som helst väldigt fin, med eller utan finskjorta. Jag har en stilig karl 


Vi åkte hemifrån kl.11:00 och var i Smedjebacken en timme senare. Jag smet in i huset för att se om alla var klara, men pappa behövde några minuter. Han höll på att leta efter cykelhållaren till bilen (jag skulle ha fått låna Ninnis cykel) och medan han gjorde det nallade jag några chokladbollar som låg i en kartong på köksbordet
. När pappa inte längre orkade leta packade vi in oss i bilen för att åka mot Kumla. Vi hann inte mer än att svänga in på parkeringen hos Ninni och Kristian innan vi fick lov att vända och åka tillbaka till Örebro. På vägen stannade vi till vid ett handelsområde för att möta Kristians föräldrar och när alla var på plats fortsatte vi mot Lidl. Det var tänkt att vi skulle ha parkerat i ett parkeringshus nära rådhuset, men så blev det inte av någon anledning...

När vi kom fram till rådhuset var det bara 5 minuter kvar innan Ninni och Kristian skulle vigas. Vi hade hunnit dit med större marginal om det inte vore för att vår s.k. guide gick världens omväg. Han verkade ha stenkoll på vart vi skulle... Han pekade rakt upp och sade att vi skulle mot det höga tornet, men ändå gick han kringelikrokar. Varför inte bara gå rakt och spara några minuter? Nej, nu var vi tvungna att utsätta mamma och Mikael för smärta helt i onödan (mamma har problem med lederna och Mikael skadade foten i veckan), stackarna.

Vi samlades i entrén innan vi gick till rummet där vigseln skulle äga rum. 
Ninni skulle ha hjälpt mig med inställningarna på min systemkamera, men vi hann inte tack vare att vi var precis i tid. Jag fick göra så gott jag kunde och det gick inte särskilt bra p.g.a. att det var alldeles för ljust i rummet och p.g.a. att jag inte fick den här effekten som jag var ute efter. Det kunde dock ha gått sämre så jag får se det från den positiva sidan. Jag är nöjd med några bilder iallafall (utomhusbilderna och bilden på ringarna). 

Efter vigseln åkte vi tillbaka till Kumla för att äta på Ninnis favoritrestaurang/pizzeria och när vi hade ätit klart åkte vi till deras lägenhet för att fika, som en avslutning på dagen.

Jag avslutar med att säga: grattis på bröllopsdagen 






Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?