Gymvärd
Publicerat den

Vilken dag det har varit! Jag fick ett sms sent igår kväll av gymvärdsansvarige på Friskis&Svettis. Han bad om ursäkt över att han inte har hört av sig förrän nu och undrade om jag fortfarande är intresserad av att bli gymvärd (jag skickade in en intresseanmälan i början av oktober). Han föreslog att jag skulle komma förbi imorgon och köra ett pass med honom kl.17-19. Vi kom överens om att ses i cafeterian kl.16:30. När jag kom dit pratade vi om vad jag har gjort inom hälsa och idrott, kollade igenom en pärm med viktiga papper, kollade igenom lokalerna, gick igenom förråden och började arbeta. Mina arbetsuppgifter kommer att vara att underhålla med material (sprit i flaskorna och påfyllning av papper), sortera vikter, torka av maskinerna, kontrollera maskinerna, reparera trasiga delar, plocka undan material som ligger på golvet, vattna blommor m.m. Det kanske inte är de roligaste arbetsuppgifterna, men jag är positiv till det med tanke på att jag har fått in en fot i branschen och kan, om det går bra, ta det ett steg längre. Nästa söndag är det t.ex. informationsträff för alla som är intresserade av att bli instruktörer. Det behövs fler och jag som länge har drömt om att bli instruktör eller personlig tränare skall utan tvekan gå! Här går vi all in på Friskis.





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?