Fyra veckor kvar
Publicerat den

Jag blir nästan ledsen när jag tänker på att mer än halva praktikperioden har gått. Jag har exakt fyra veckor kvar och jag har inte den blekaste aning om vad jag skall göra om jag inte blir anställd. Ett alternativ är att praktisera igen, men jag kan inte göra det hur länge som helst... Jag måste ha ett jobb! Det är bara att hålla tummarna för att jag får vara kvar på H&M eller att Mikael har turen att bli erbjuden ett jobb som ger sådan bra lön att vi klarar oss utan problemJag skall prata med arbetsförmedlingen och se om de kan skicka mig på en kassautbildning. Jag tror att det är det som behövs för att jag skall vara mer attraktiv på arbetsmarknaden. Jag anser att jag har rätt personlighet och rätt inställning, men jag måste ha mer i bagaget. 
 
Jag har två till tre veckor på mig att bestämma mig för vad jag skall göra efter praktikens slut. Om jag inte får vara kvar tänkte jag praktisera en gång till (kan hända att det blir fler, men jag siktar in mig på en). Jag har mina ögon på ett ställe vid regementet, men frågan är om de är villiga att ta emot mig. Det borde de göra med tanke på att jag har erfarenhet inom den branschen. Nej, nu skall jag slita extra hårt den tid som är kvar så får vi se vad som händer sen.





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?