Dålig service
Publicerat den

Vilken dålig service vi har fått idag! Det började med att Mikael var och tränade på Friskis&Svettis. Han hade inget mellanmål med sig så han köpte en Gainomax recovery med smak av Cappuchino. Den smakade konstigt och det visade sig att den hade gått ut... Han fick som tur var byta till en, med smak av blåbär, med ett bättre bäst-före-datum. Skall man inte se till att alla varor i kylen är fräscha och ät-/drickbara? Vad hade hänt om han hade blivit sjuk eller liknande?!
 
Efter träningen åkte han iväg till Arken zoo för att köpa hö till kaninerna. Han var osäker över vilken sorts hö som var bäst så han frågade en kvinnlig medarbetare vad det är för skillnad på delikatesshö och hö. Hon svarade att det inte är någon skillnad alls, hö som hö, varpå han sade att det såklart är skillad. Kolla bara på innehållsförteckningen! Hon påstod att det inte finns någon innehållsförteckning på påsarna, men han bevisade motsatsen. Hon gnällde då över att bonden som höet kommer ifrån är noggrann och började skryta om att Arken zoo har bättre priser än Granngården, som vi köper maten hos. Jag blev nästintill förbannad när jag fick höra det här. Det verkar inte som att de har någon som helst koll på foder eller vet vad service är. De skall vara jävligt glada för att vi köper sågspån hos dem (det är billigast där), annars hade vi garanterat slutat handla hos dem. 
 
När jag slutat på praktiken kom Mikael till stan för att hämta mig så vi kunde åka till sjukhuset och hälsa på mamma (vad som har hänt skall Ni få veta i ett annat inlägg). Vi svängde förbi Blomsterriket först för att köpa en blomma. Jag kikade runt, hittade en som jag tyckte var fin och gick mot kassan för att betala. Blomman kostade 37:- och vi betalade med en femhundring. Vi fick inget kvitto tillbaka och jag litade på medarbetaren, men när vi klev utanför dörren kontrollräknade Mikael pengarna för säkerhetsskull och han upptäckte att vi hade fått tillbaka 90:- för lite. Det var bara att vända på klacken och gå in igen. Vårat kvitto låg ihopknöcklat på kassadisken, tack och lov, så vi tog det och gick till den andra kassan där en annan medarbetare stod. Hon kollade på kvittot, gav oss våra pengar och bad om ursäkt. Herregud! Kan folk inte räkna och brukar man inte fråga om kunden vill ha kvitto?





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?