Besök från Halmstad
Publicerat den

Det är inte varje dag, eller rättare sagt aldrig, man får besök av någon i Mikaels familj. Ikväll har en av hans bröder varit här. Han skjutsade sin flickvän till en släkting i Hallstahammar och passade på att svänga förbi när han var i närheten (han är ifrån Halmstad). Han kom någon gång mellan kl.19-20. Jag stod i köket och lagade mat medan karlarna satte sig vid köksbordet och pratade. Vi förflyttades oss in i vardagsrummet och kollade på tv medan potatisgratängen stod i ugnen. Jag minns inte vad vi kollade på (säkert något skitprogram), men det var bättre än ingenting. Jag hatar den där pinsamma tystnaden som kan uppstå när man inte har setts på ett tag eller när man inte vet vad man skall säga... 
 
Det bjöds på hemmagjord potatisgratäng, fläskfilé och sallad med grekisk dressing till middag och det bjöds på kanelbullar och wienerbröd till fika. Jag hittade ett billigt 2-pack med glassbullar på CityGross när vi var och handlade, men de åt vi upp innan Roger kom. Jag fick såklart ont i magen av min (kan vara känslig mot grädde ibland)... Den var god iallafall 
 
När klockan började närma sig tio begav vi oss in till stan för att köpa godis på Hemmakväll (jag åt ingenting, men Mikael ville ha) och efter det åkte Roger hem. Han tackade för maten och vi tackade för besöket. Vi får se när vi ses nästa gång. Kan hända att vi åker ner till Halmstad och firar jul, om ingenting annat kommer i vägen (t.ex. jobb eller krångel med bilen).





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?