I need a job
Publicerat den

Mikael har under morgonen pratat med sina chefer och de har meddelat honom om att han inte kommer att få vara kvar på firman efter att provanställningen har löpt ut. Han skall enligt dem ha varit tom i blicken, ljugit om sin senaste anställning, fått det att framstå som att han har mer erfarenhet än han i praktiken har, ändrat personlighet efter intervjun på GameStop och klantat sig på uppdrag som han har blivit tilldelad. Jag skulle snarare vilja påstå att det är hans chefer som har klantat sig. Det var innan Mikael började på firman tal om nystartsjobb, men på grund av att han arbetade hos sin pappa i ett halvår innan kontraktet skrevs nekade Arbetsförmedlingen hans ansökan. Den ena chefen hade i samband med det sagt, till en medarbetare, att han borde slå Mikael. Hur kan man stå och säga någonting sådant? Det spelar ingen roll om det är menat som ett skämt. Det är oacceptabelt!

Mikael har berättat att han har blivit nedvärderad när han har arbetat tillsammans med en av cheferna. Mikael har fått positiv feedback och beröm av kunderna, men den här chefen kan uppenbarligen inte glädjas åt det utan måste spydigt vräka ur sig att han hade klarat av att göra samma arbete minst lika bra. Varför lät han Mikael utföra den sortens arbete om han hade kunnat göra det så mycket bättre?

Det har hänt fler saker under de veckor som Mikael har varit på firman, men det är ingenting som behöver nämnas här. Jag kan inte dela med mig av allt, liksom... Jag kan dock säga som så att jag är lättad över situationen. Jag vill såklart att vi skall ha en inkomst, men hur hälsosamt är det att ha ett arbete som man vantrivs med? Han har ingenting emot sina arbetskamrater, utan det är cheferna som är problemet.

Vi har kommit överens om att vi skall köra på det här med Falun, men vi kommer att bo kvar i Västerås tills någon av oss har fått ett arbete. Mikael är berättigad A-kassa, men den räcker inte långt utan det är helt enkelt ett arbete som gäller. Jag kommer att sitta i telefonen större delen av nästa vecka. Jag har gjort en lista över butiker som jag skulle kunna tänka mig att arbeta i och jag håller tummarna för att någon intresserar sig för mig.



Louise - Mamma till Wilde & Totte

Svar: Vi använder en projektor som är kopplad till datan, sedan ritar vi av bilden och sedan målar! :)



URL: http://Louisevestin.blogspot.com




Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?