Dietist XP
Publicerat den



Jag har glömt att berätta att jag har börjat väga min mat. Jag orkar vanligtvis inte med dagarna utan att vila en eller två gånger och jag misstänker att det har att göra med att jag inte får i mig tillräckligt med näring. Jag har varit väldigt dålig på det här med kost så länge jag kan minnas och det här är ett sätt för mig att se hur många kalorier jag får i mig av RDI. Jag fick i mig cirka 1700 kalorier igår, vilket är lagom.

Jag väger mat respektive dryck med en hushållsvåg och för in antalet gram i Dietist XP. Jag använder gratisversionen som endast registrerar kalorier och kolhydrater. Det hade varit roligt att ha betalversionen, men eftersom den kostar 3800:- väljer jag att avstå. Jag vill endast se på ett ungefär hur många kalorier jag får i mig av RDI och då fungerar gratisversionen helt okej. Jag skall dock se om jag inte kan hitta ett annat program eftersom Dietist XP inte stämmer riktigt. Jag drack till exempel ett glas nyponsoppa igår eftermiddag och enligt programmet innehöll det 1140 kalorier medan det på förpackningen står 45 kalorier per 100 gram (jag drack 297 gram).

Det här blir min tredje dag med vägning och det går hittills bra
Jag har inte ätit några onyttigheter. Jag har inte ens druckit juice eller ätit yoghurt - som jag annars brukar pimpla! Nyponsoppa dricker jag dock fortfarande, men inte i lika stor utsträckning.

Programmen hittar Ni HÄR.



Anonym

Du som gillar idrott och hälsa och har för att jag läst tidigare att du vill bli dietist... Varför äter du inte som man ska då? Om du nu tycker de är så viktigt och "brinner" för det...



URL:




Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?