Svar på kommentar
Publicerat den



Det är ingen som har sagt att jag inte äter som man skall*. Det är snarare så att jag äter mindre än beräknat. Enligt beräkningar som har gjorts skall jag som för närvarande inte utövar någon fysisk aktivitet
(mer än att promenera 50 minuter tre gånger i veckan) inta cirka 1850 kalorier per dag. Jag har varit dålig på det här med kost (mängdmässigt framförallt) på grund av att jag väldigt lätt blir mätt samt att jag sällan är hungrig. Det har emellanåt hänt att jag har avstått från att äta på grund av att jag har mått psykiskt dåligt, men humöret kan vara en bieffekt av att jag inte får tillräckligt med näring och det är anledningen till att jag numera väger maten - för att föräkra mig om att jag får i mig tillräckligt i hopp om att jag skall bli piggare och må psykiskt bättre.

Jag sade för snart två till tre år sedan att jag ville bli dietist, men om du hade hängt med eller frågat mig så hade du idag varit medveten om att jag vill arbeta med någonting som har med ledarskap att göra. Det är någonting som jag verkligen brinner för.


* Definiera skall. Alla fungerar olika!





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?