Jag kommer aldrig bli gravid...
Publicerat den

Det är fyra dagar kvar till beräknad mens och som det är nu är jag övertygad om att den kommer. Jag har inga som helst symptom denna månad och det hade jag inte den föregående heller. Jag har inte ens haft pms, vilket i och för sig är skönt. Det hade dock varit roligt med något slags tecken på att kroppen fungerar som den skall. Jag känner till exempel inte av min ägglossning och eftersom jag går på toaletten med släckt lampa (på grund av att jag som paranoid känner mig uttittad när lampan är tänd) kan jag inte avgöra om jag har ägglossningsflytningar. Jag har dock regelbundna flytningar, men hur de ser ut kan jag som sagt inte svara på. 

Jag har till mina allra närmaste vänner sagt att jag är övertygad om att jag inte kan bli gravid. Det känns som att det är lättare att ha den inställningen eftersom man aldrig skall ta det här med fertilitet förgivet. Jag borde kunna bli gravid eftersom aborten gick som den skulle, men man vet aldrig. Det kan ha hänt någonting som har påverkat min fertilitet eller rent av gjort mig steril. Jag har sagt att jag kommer att ha den här inställningen tills den dag jag får ett plus på graviditetstestet. 

Det är dumt att ha den här inställningen, men vad skall man göra? Det finns de som inte kan få barn och risken finns att jag är en av dem även om jag har varit gravid tidigare. Jag hoppas dock på att allting är som det skall - att jag inte har blivit gravid på grund av att vi har haft sex för ofta och/eller på grund av att jag har varit väldigt stressad den senaste tiden. 



Det här inlägget är publicerat i efterhand
(2013-09-15)






Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?