Puke. Vomit. Hurl.
Publicerat den



Det är inte alltid det blir som man har tänkt sig. Det var gårdagen ett exempel på.
Vi åkte hemifrån kl.09:30 som planerat och parkerade utanför mina föräldrars hus i Smedjebacken cirka sjuttio minuter senare. Det blev en väldigt snabb visit i huset av den anledningen att det var sagt att vi (
mamma, pappa, Elias, hans kompis Casper, jag och Mikael) skulle åka till kupolen kl.11. Vi började med att svänga förbi Dressman eftersom pappa och Elias behövde finkläder till studenten. De skall enligt mamma ha hittat någonting passande, men jag hann inte se vad det blev eftersom jag och Mikael gick till H&M för att kika på bikini och foundation. Det blir med andra ord en överraskning

Mikael var inte särskilt intresserad av att strosa omkring på kupolen och vi kom av den anledningen överens om att vid lunchtid dra vidare till Falun för att besöka minneslunden, kika på de områden som vi är intresserade av och ta en sväng på stan - i den ordningen.

Det är roligt att besöka minneslunden eftersom vaktmästaren har för vana att lämna kvar Kims kramdjur. Det var någon som hade satt blommor och lagt en sten med texten saknar dej vid min plats den här gången. Jag ställde det bara åt sidan och satte ner det femte kramdjuret. Det börjar bli en del nu
Jag ångrar att vi inte stannade längre, men det känns så dumt när man har sällskap (det här var andra gången som någon följde med mig). Jag vill gärna vara ifred när jag besöker minneslunden eftersom det är lättare att sörja, men idag fick Mikael följa med på grund av att han var intresserad av att se hur det ser ut.

När vi kände oss någorlunda klara på minneslunden packade vi in oss i bilen för att svänga förbi de områden som vi ville kika på. Mikael gillade inte Bojsenburg med motiveringen att det såg ut som ett slumområde. Han gillade dock Herrhagen och Kvarnberget
Vi kommer att lämna en intresseanmälan på en 2 r.o.k. på Slättavägen och hålla tummarna för att vi får ett erbjudande på den. Det borde inte vara helt omöjligt eftersom den som har placering tio i kön har 441 poäng (vi har 1856 poäng).

Det blev en vända på stan efter att vi kikat klart på ovanstående områden. Mikael ville se vad Falun har att erbjuda i Centrum. Han sade, efter att ha gått längs torget och i Bergströms galleria, att han kan tänka sig att bosätta sig i Falun. Woho!
Efter att ha strosat på stan i cirka trettio minuter packade vi in oss i bilen igen för att åka tillbaka till Smedjebacken. Jag hade lovat mamma att agera städhjälp. Jag hann dock med mindre än jag hade tänkt mig, men det lilla jag gjorde var en bit på vägen iaf.

På kvällen blev vi bjudna på tacos. Det var som vanligt gott, men Mikael hade oturen att bli matförgiftad. Han parkerade sig inne i badrummet resten av kvällen. Det var hjärtskärande att behöva höra honom spy, men han blev bättre efter två och en halv timmes uppkastning och sex timmars sömn. Hjärtat
Vi fick lov att åka hem till Västerås vid lunchtid idag - efter att ha gett mamma en blomma på morsdag. Mikael skall arbeta imorgon och det kan vara skönt för honom att hinna vila ordentligt efter gårdagen.





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?