Bake a cake
Publicerat den


Det kommer att bli en sen kväll denna lördag av den anledningen att det är hjärtats födelsedag imorgon. Jag har precis tagit av mig förklädet efter att ha bakat gräddtårta och kladdkakemuffins. Det var tänkt att jag skulle baka kanelbullar också, men det hoppade jag över på grund av att vi inte har någon kavel. Jag hade ingen lust att behöva använda en glasburk som jag gjorde när jag lagade hemmagjorda piroger för någon månad sedan.


Det som återstår inför morgondagen är att inhandla det sista inför min överraskning (en utflykt!) samt bestämma vad hjärtat skall få för frukost. Han skall få frukost på sängen.
Jag har sagt att jag skall göra ett försök att brygga kaffe, men sen da? Jag vill ge honom någonting riktigt gott!

Jag har andra saker att göra denna kväll. Jag måste bland annat skriva klart en uppgift i historia (den skall vara inlämnad imorgon). Jag har cirka trettio procent kvar, vilket innebär att jag borde hinna innan deadline - som är kl.23:59 imorgon. När den uppgiften är inlämnad måste jag sätta fart med projektarbetet. Jag har diskussionsdelen kvar och det skriftliga arbetet skall vara inlämnat på fredag! Det skall planeras en muntlig redovisning, dessutom. Gud, vad jag har att göra....

Det blir nog bra i slutändan!





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?