We can't be friends anymore
Publicerat den

Det har genom åren hänt att jag har valt att säga upp kontakten med några vänner, men det har aldrig hänt att jag har känt mig tvungen på grund av min partner utan det har alltid varit på eget initiativ. Det var det även under gårdagskvällen, men jag gjorde det mestadels för hjärtats skull eftersom jag inte vill att han skall vara svartsjuk eller rent av må dåligt Jag pratade nämligen med Dennis på Skype av den anledningen att jag behövde hjälp inför ett seminarium i historia. Han var klar med samma moment och det kändes i och med det naturligt att vända sig till honom.

Konversationen pågick säkerligen i femtio minuter och hjärtat kunde höra varje sekund eftersom dörren mellan köket och sovrummet var öppen samtidigt som hörlurarna var urdragna. Det märktes att han ogillade att jag pratade med Dennis, men det var ingenting som vi diskuterade förrän idag. Han sade bland annat att det var oroande att konversationen var så pass lugn och det resulterade i att han fick för sig att jag fortfarande har känslor för Dennis. Jag kan med säkerhet säga att jag inte har några som helst romantiska känslor kvar, utan de är endast vänskapliga och kommer aldrig att vara någonting annat. Jag hade aldrig blivit/varit tillsammans med Mikael om jag hade haft känslor för någon annan. Det går emot mina principer.

Det var dumt av mig att prata med Dennis eftersom hjärtat tidigare har pikat om att han ogillar/har ogillat det. Jag hade blivit en aning misstänksam och ledsen om han hade pratat med sitt ex, så jag har full förståelse för honom. Jag kan dock tycka att det är tråkigt när man skall behöva överge sina vänner, men jag älskar Mikael och jag vill ingenting hellre än att det skall fortsätta att gå bra för oss. Jag skulle kunna göra vad som helst för honom.





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?