You have to make the decision
Publicerat den

Det är snart tre veckor sedan som hjärtat började jobba för byggfirman och det har hittills gått väldigt bra. Han påstår sig trivas, men han har ändå varit i kontakt med en spelbutik i Erikslunds shoppingcenter. Han tror nämligen att det är en bransch som skulle passa honom eftersom det innebär mindre belastning för kroppen, mer kundkontakt samt att han får göra någonting som han upplever roligt. De har i dagarna erbjudit honom en deltidsanställning med arbete tre dagar i veckan som motsvarar cirka tjugo timmar. Han är väldigt sugen på att acceptera erbjudandet, men han har svårt att bestämma sig av den anledningen att han är orolig över hur det skall gå ekonomiskt. Vi har kikat igenom budgeten och konstaterat att det skulle fungera så länge jag fortfarande studerar, men att det kommer att bli knapert efter studenten. Fördelen med situationen är dock att chefen på byggfirman har sagt att han är välkommen tillbaka om det skulle vara så att det inte fungerar på GameStop (som butiken heter).

Hjärtat har varit väldigt kluven och rent av sagt att jag får bestämma hur han skall göra. Jag har dock sagt att jag vägrar eftersom det är han som skall jobba - och framförallt trivas med det han gör. Det råd som han har fått är att han skall göra det som känns bäst för honom och jag har sagt att jag stöttar honom oavsett. Jag vill bara att han skall må bra och om det innebär att vi måste leva efter en strikt budget får det vara så. Vi klarar allt bara vi är tillsammans.





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?