Quasimodo
Publicerat den


Det verkar som att det inte räcker med paranoia, obsessive-compulsive dissorder, strålande känsla i huvudet och trehundra olika skador (höger axeln, höger långfinger, höger häl och båda knän) utan det skall ständigt tillkomma eller hända någonting nytt. Den här gången handlar det om en utbuktning på skuldran som är lika stor som en hockeypuck. Jag har haft den under en längre period (säkerligen tre år), men jag har valt att strunta i den eftersom den inte har varit till besvär mer än att den har varit något öm i samband med att jag pluggar - pga. att jag sitter fel. Hjärtat har uppmanat mig att kontakta vårdcentralen av den anledningen att han är orolig över att det skall vara någonting allvarligt - som cancer. Jag är dock inte orolig över att det skall vara någonting sådant, utan jag misstänker att det kan vara en fettknöl eller en broskbildning som har uppkommit tack vare misshandeln. Den sitter nämligen på samma sida som min skadade axel.

Det är svårt att beskriva hur denna utbuktning eller knöl ser ut, men den är cirka åtta centimeter i diameter och är mjuk på utsidan, men hård på insidan. Man kan flytta innanmätet om man tar ett stadigt grepp. Trevligt, va?





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?