A piece of me is gone
Publicerat den

Jag har under många år haft en vårtliknande utbuktning på tungan, men det har aldrig varit aktuellt att söka läkarvård då den inte har varit till besvär. Den har dock varit en aning öm i veckan på grund av att jag har struntat i att rensa tänderna med fingrarna/tandpetare/tandborste som jag brukar göra i vanliga fall. Den har tack vare det blivit irriterad och skiftat färg från vit till lila. Jag reflekterade inte särskilt mycker över förändringen förrän det oväntade hände: jag hade precis kommit hem från behandlingen och skulle hämta någonting i sovrummet när jag kände någonting segt i munnen. Jag trodde att det rörde sig om matrester som hade lossnat ifrån tänderna, men när jag kikade visade det sig att utbuktningen hade ramlat av! Det var en befrielse eftersom den har varit jobbig emellanåt, men det kändes samtidigt konstigt - som om någonting saknades. Jag har ingen aning om vad det var som satt på tungan, men efter att ha sökt efter information på internet verkar det som att det har rört sig om en vårta. Hur man nu kan få en på tungan......





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?