BIM-2, andra försöket
Publicerat den

Jag har inte varit aktiv på väldigt länge och det beror på att jag helt enkelt inte har haft någonting att skriva om. Det känns onödigt att analysera symptom i onödan, så jag har försökt att låta bli och leva med inställningen blir jag gravid så blir jag. Det är klart att man vill att det skall ta sig, men det är inte så att jag blir deprimerad eller besviken i den benämningen att jag känner att jag vill ge upp. Jag är envis! 

Det kändes som att mensen skulle komma i helgen då jag hade hemska smärtor som sträckte sig ned i ljumsken och halvvägs ned på låret. Det var endast en kväll, men det var så illa att jag fick ligga med en värmedyna på max. Det avtog lyckligtvis i samband med att jag sov och jag har inte känt någonting efter det - inte som gör direkt ont iaf. Mensen är beräknad på fredag om man skall gå efter den senaste cyklen och jag har hittills följande symptom (jag som inte skulle analysera):

- Svullen mage
- Ömma bröst
- Konstig känsla i brösten (det känns som att det är på väg att göra ont)
- Trötthet (brukar vara det i normala fall)
- Huggningar i livmoder- och ljumskområdet (särskilt på höger sida)
- Humörsvängningar
- Ökade flytningar (sedan början av veckan)
- Konstant hunger 
- Citronliknande smak i munnen
- Gaser (brukar ha det i normala fall)
- Mensvärk
- Illamående till och från

Jag kunde inte hålla fingrarna i styr, utan gjorde ett graviditetstest i söndags som givetvis var negativt så att det bara skrek om det. Jag hade i och för sig inte förväntat mig någonting annat eftersom jag är inställd på att mensen skall komma - trots att det i dagsläget känns som att den inte kommer att göra det. Jag har dock varit med om att mensvärken har kommit bara någon timme innan mensen, så det är inte omöjligt att det blir likadant även denna gång. Det är bara att vänta och se helt enkelt.


Det här inlägget är publicerat i efterhand
(2013-09-15)






Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?