Snart smäller det!
Publicerat den

Studenten imorgon! Jag kommer inte att medverka på champagnefrukosten av den anledningen att jag tidigare i veckan fick höra att Anna, som är värdinna, har valt att skjuta fram den en halvtimme. Det var dock ingen som berättade det för mig... Det kan hända att det har blivit bortglömt på grund av att jag studerade på distans de sista veckorna eller på grund av att jag helt enkelt inte är välkommen. Jag struntar i vilket eftersom det inte ändrar situationen. Jag kommer att ha min egen frukost hemma i lägenheten tillsammans med Mikael och mamma medan de andra är hos Anna.

Jag har, bortsett från att vara irriterad över att det skall vara så svårt att meddela alla om ändringar, förberett en del inför morgondagens spektakel. Jag har bland annat valt ut passande leggings och skor, plockat undan saker och städat i lägenheten, handlat ingredienser till middagen och desserten med mera. Det kommer att serveras kokt torsk med äggsås, potatis och ärtor till middag (rostbiff och gustavskorv för den som inte vill ha torsk), chokladmousse eller vaniljglass med jordgubbar till dessert och smörgåstårta, havreflarn med choklad, punchrulle (a.k.a. dammsugare), läsk och kaffe till fika.

Det känns som att det är lika bra att borsta tänderna och gå till sängs. Det kommer att bli en lång dag imorgon. Jag uppdaterar mer om studenten efter att alla har åkt hem



Anonym

Va larvigt att du håller på så om chanpangefrukosten. du vet ju om tiden. skärp dig. hur gammal är du?



URL:




Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?