Studentmiddag
Publicerat den



Det har varit en fullspäckad dag. Den började med att jag inte kunde sova efter att Mikael åkt till jobbet. Jag orkade inte snooza i sängen eftersom jag bara blir rastlös av det, så jag satte mig vid datorn och redigerade bilder innan det var dags att klä på sig för att smita till skolan en sväng. Det var sagt att vi skulle städa klassrummet, fika och hämta ut våra laptops. Det var inte särskilt många som städade dock. Det är typiskt min klass att strunta i saker som är viktigt... Det är nästan så att man blir en aning irriterad.

Efter att vi var klara med städningen bjöds det på saft av märket ica, bullar och päronsplit. Jag som inte kan äta eller dricka billiga märken på grund av att jag blir illamående och/eller får ont i magen fick lov att avstå från saften, men det gjorde ingenting eftersom jag kunde släcka törsten med en glass
Vi hämtade efter fikat ut våra laptops, sade hejdå och gick hem. Jag hann dock inte mer än att duscha, tvätta håret och svida om till finkläder innan det var dags att bege sig mot Harhska Palatzet för studentmiddag. Väl på plats blev vi omhändertagna av kurator och biträdande rektor i entrén i väntan på att bli insläppta i matsalen. Klockan var cirka halv sju när dörrarna öppnades och vi kunde sätta oss vid våra bord. Det var ingen bordsplacering, tack och lov. Jag satt bredvid min mentor, två av mina lärare och två klasskamrater som jag kommer bra överens med.

Kvällen involverade bland annat mösspåtagning,
sång från både lärare och elever, en sorts tipspromenad som handlade om skolans lärare, tal från rektorn och middag - såklart! Det serverades sallad, vattenmelon, jordgubbar, kiwi, marinerad kyckling, rostbiff, skinka och lax på fat. Det serverades potatissallad till, men det avstod jag ifrån eftersom det är äckligt. Till dessert fick vi en marsipanbakelse som innehöll hallonmousse (eller var det jordgubb?). Den var helt okej

Kvällen avrundades med att vi sjöng till studentlåten. Jag blev helt ärligt väldigt rörd och fick kämpa för att hålla tillbaka tårarna. Det var inte förrän ikväll som jag verkligen förstod att jag skall ta studenten. Jag är så stolt över mig själv!





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?