Plånboken sinar
Publicerat den

Dagens besiktning gick ungefär som väntat; besiktningsmannen sade att vi måste reparera tapeten i hallen och få handtaget till sovrumsfönstret utbytt. Jag ringde till Kvarnvreten så snart han var klart för att höra hur mycket det kommer att kosta. Vi behöver inte bekosta handtaget, men tapetseringen kommer att landa på 2500:-. Det suger med tanke på hur vår ekonomi ser ut. Det är tur att Mikael har två löneutbetalningar kvar den här månaden (en från Geidemarks bygg och en från hans pappa)... Jag skall höra med Gun om det är möjligt att göra en avbetalningsplan. Det är lättare så eftersom vi måste använda våra undansparade pengar och Mikaels löner till viktigare saker nu när situationen är som den är.



Anna

Har du inga pengar kvar från skadeståndet? Som jag fattade de var de mycket pengar. Vad har du gjort för dom? Kram

Svar: Den som har blivit utsatt för grov kvinnofridskränkning kan få mellan 40 000 - 80 000. Jag fick i den nedre delen av skalan på grund av att jag aldrig blev misshandlad med redskap/tillhyggen som kniv, bälten osv. Jag vill inte avslöja precis allt som inhandlades för pengarna, men jag kan iallafall avslöja att jag bland annat köpte en bärbar dator med fodral, en systemkamera, en hemtelefon, en mixer, kläder och skor, träningsredskap, tillbehör till Malte och möbler. Det var tur att jag köpte en hemtelefon, en bärbar dator och möbler med tanke på att Dennis ägde allt som fanns i lägenheten förutom köksredskapen - som var mina...
Louise Hedblom



URL:




Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?