Jobbfokus
Publicerat den

Jag ville ingenting hellre än att stanna kvar i sängen med Mikael när väcklarklockan ringde klockan 08:30. Jag hade dock inget annat val än att stiga upp och göra mig i ordning inför dagens informationsmöte på arbetsförmedlingen. Jag var, precis som många andra, inbokad till det som kallas Jobbfokus. Handläggarna som höll i det visade bland annat hur arbetsförmedlingens hemsida fungerar (det var en person som aldrig hade besökt Platsbanken) och pratade om hur man skall skriva ett CV, hur mycket man får i a-kassa om man är berättigad grundersättningen, hur man skall söka arbete (kontakta företag via telefon eller personligen, hålla utkik på hemsidor) osv. Jag hade ingen aning om att de har CV-mallar på hemsidan och varken jag eller Mikael hade någon aning om hur mycket man kan få i a-kassa. Nu vet vi det!
 
Informationsmötet varade i cirka femtio minuter, men jag gick inte hem direkt utan jag stannade kvar i nästan en och en halv timme. Det står i min handlingsplan att jag skall ha visat mina slutbetyg senast torsdag, så jag passade på att göra det när jag ändå var i krokarna.



sarah mamma till liam

ja han har blivit hjätte stor . när du såg han sit var han bara 8-9 månder nu har han sbart 14 månder . tiden går för fort



URL: http://www.nattstad.se/uslakocken




Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?