Skall det bli en butikssäljare av mig?
Publicerat den

Jag har länge sagt att jag aldrig skall ha med arbetsförmedlingen att göra, men jag hade inget annat val än att skriva in mig idag på grund av att vuxenutbildningen här i Västerås har som krav att man skall vara inskriven och vara godkänd i grundskolans svenska, engelska och matematik för att få söka deras kurser och utbildningar. Jag fick hem mina ansökningsblanketter idag och skall lämna in dem nästa vecka efter att jag har kopierat mina betyg från grundskolan och gymnasiet (jag måste ha med båda av den anledningen att jag har läst en av kurserna, på gymnasiet, som ingår i utbildningen). Jag kommer inte att söka till utbildningen i Falun på grund av att sista ansökningsdagen var i slutet av maj och på grund av att man måste vara inskriven på jobbgarantin för ungdomar - vilket jag inte är förrän om tre månader. Man får studera i en kommun medan man bor i en annan, så jag är inte orolig över att jag inte kommer att bli antagen. Det borde jag bli...





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?