You should listen properly
Publicerat den

Mikael var gullig som erbjöd sig att släppa in hantverkaren som plingade på dörren kl.07:52 idag. Han skulle hit och ta hand om hallen. Jag beställde tapetsering, men det slutade med att han spacklade och målade på grund av ett missförstånd: Mikael kom in i sovrummet, medan jag låg i sängen, och frågade om jag hade någon aning om vad tapeten skulle ha för färg. Det var dock inte vad hantverkaren bad honom att fråga, utan han ville veta om jag hade någon aning om väggen skulle tapeteras eller målas. Nu blev det målning.
 
Jag struntar i vilket bara hallen blir bättre än innan och så länge det inte blir dyrare. Det kostar 2500:- att tapetsera (det skall dock inte kosta mer än 2380:- enligt Hyresgästföreningen), men kostnaden för målning var det aldrig något tal om. Det är bara att invänta fakturan. Det är skönt att arbetet blir gjort innan vi flyttar iallafall.





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?