I will always be a swot
Publicerat den

Jag kontaktade vuxenutbildningen i Falun tidigare idag av den anledningen att de har ändrat sista ansökningsdagen till utbildningar och kurser på hemsidan. Jag mailade och frågade vad det är som gäller för att man skall kunna söka och vara behörig till butikssäljarutbildningen. Kvinnan som svarade sade att jag inte behöver vara inskriven på arbetsförmedlingen då de inte har någonting med de att göra. Jag måste dock, bortsett från ansökan och slutbetyg, skicka med ett intyg från arbetsförmedlingen om att jag är arbetslös. No problem! Jag kan tyvärr inte söka till den kommande kursstarten på grund av att alla platser har blivit tillsatta. Jag får helt enkelt hålla tummarna för att jag blir antagen i Västerås (det är tillåtet att bo i en kommun och studera i en annan).
 
Jag hittade ett flertal separata kurser som jag skulle vilja läsa när jag gick igenom hemsidan. Jag är intresserad av att läsa fyra stycken kurser för min egen del och fyra stycken kurser för utbildningens skull - om jag blir antagen. Jag kommer att skicka in ännu en ansökan, den här gången till Falun, så snart jag har fått antagningsbeskedet ifrån vuxenutbildningen här i Västerås. De kurser som jag vill läsa är: affärsjuridik, privatjuridik, rätten och samhället, entreprenörskap, administration 1, företagsekonomi 1, information och kommunikation 1 samt samhällskunskap 2 (A-kurser benämns numera som 1 och B-kurser som 2).





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?