Boobylicious
Publicerat den

Jag skrev för snart två veckor sedan att jag vet vad jag vill göra om det visar sig att jag inte kan bli gravid på naturlig väg och jag tänkte att jag skulle avslöja vad det är. Jag har varit intresserad av hälsa och idrott i snart tretton år och var som mest aktiv i tonåren då jag var inne i en period där jag tränade mellan sex till tio pass i veckan. Det kan låta som överdrivet mycket, men jag mådde väldigt bra av det och skulle mer än gärna gå tillbaka till att vara lika aktiv. Jag vågar dock inte av den anledningen att jag är rädd att jag skall bli så pass fit att brösten blir mindre...

Jag kom in i puberteten som 11-åring och var en av de första i klassen att utveckla bröst. Jag blev mobbad på grund av det i slutet av mellanstadiet och i början av högstadiet (det sades att jag stoppade min bh med strumpor. Jag fick efter att ha bevisat att så inte var fallet höra att jag hade för stora bröst för min ålder). Jag struntar i alla påhitt med tanke på att barn och ungdomar kan vara väldigt rättfram, men vad jag inte kan strunta i är att jag också var den som stannade i utvecklingen. Jag har haft (nästan) samma storlek i över tio år och det är pinsamt! Jag vill ingenting hellre än att se ut som en kvinna och känna mig kvinnlig, men det är svårt när man ser ut som en liten flicka och känner sig som en karl...

Jag har mått väldigt dåligt den senaste veckan och ikväll kände jag att jag behövde prata med hjärtat* (jag mår bättre av att prata om whatever it is that makes me sad). Jag sade i början av vårt förhållande att jag vill göra en bröstförstoring och hans spontana svar blev att han kommer att lämna mig om jag ändrar storleken på mina bröst. Han menade det dock aldrig, utan han ville bara markera att han är emot det. Jag hade aldrig berättat varför jag vill skaffa större bröst, men jag har nu gjort det. Jag har berättat att jag mår psykiskt dåligt och att jag får ångest varje gång jag ser en kvinna med stora bröst, varje gång jag visar mig i underkläder, varje gång jag är naken, varje gång jag har varit eller är intim med någon, varje gång jag skall köpa eller välja kläder, varje gång jag ligger ner, varje gång jag vistas bland folk med mera. Hjärtat hade ingen aning om att det var så illa och han har mer förståelse idag än han hade när vi pratade om det här första gången. Han har ändrat inställning tack vare kvällens diskussion och han säger numera att han stöttar mig i det hela. Han vill dock inte att jag skall välja en storlek som går till överdrift, men det kommer jag inte att göra. Jag planerar inte att bli nästa Linda Rosing eller Natacha Peyre (jag menar ingenting illa om dem som personer. Jag använder de bara som exempel). Jag vill ha en storlek som känns bra och som ser naturtrogen ut.

Jag har kikat på före- och efterbilder på internet nu i dagarna och har hittat en bild (den högst upp till höger) på Kosmedics hemsida som illustrerar på ett ungefär vilken storlek jag skulle vilja ha. Jag har visat den för hjärtat och jag har hans godkännande, men bara om jag lovar att inte välja en större storlek och att han får följa med på konsultationen. Deal!

Det som återstår innan en eventuell operation är att spara pengar (jag vill inte låna från banken!), boka konsultation, gå på konsultationen, välja storlek och boka operation. Jag vill ha booooobs!


* jag återgår till att kalla Mikael för hjärtat. Det känns mer naturligt med tanke på att det är vad jag kallar honom till vardags.






Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?