Nothing serious
Publicerat den

Det blev en tidig uppstigning denna morgon av den anledningen att jag var tvungen att kontakta vårdcentralen. Det var ingen som svarade första eller andra gången jag ringde, så jag bestämde mig för att slå ett annat nummer - som innebar att man fick säga namn, personnummer samt telefonnummer i väntan på att de skulle höra av sig. Det hördes dock inte ett ljud på nästan sex timmar, men de lyckades ändå boka in mig då sköterskan sade att en läkare måste kolla på hälen.

Det hände någonting roligt när vi stod i receptionen och skulle anmäla oss (eller rättare sagt mig). Det var nämligen så att de hade dubbelbokat mig och när jag sade vilken läkare jag skulle till frågade hon om jag hette Doris. Inga konstigheter med det kan man tycka, men det komiska var att hon var i (uppskattning) 70-års åldern.
Det hade blivit rätt om hon slängt ett öga på födelsedatumet och inte det översta namnet, men det gjorde ingetning. Det är lätt hänt, men vi fick oss ett gott skratt iaf!

Vistelsen på vårdcentralen blev inte särskilt lång, utan läkaren gjorde en snabb undersökning och konstaterade att den högra foten är svullen i jämförelse med den vänstra. Han misstänkte att smärtan kan bero på att jag har kommit åt någonting (jag minns inte riktigt vad) i närheten av hälbenet, men det skulle iaf inte vara någon fara att stödja på foten - det kunde snarare vara bra för läkningen. Han sade att jag skulle komma tillbaka om det inte blir bättre/blir värre, vilket vi inte hoppas på. Det skulle vara skönt om det kunde gå över inom de närmsta dagarna så att man kan ägna sig åt någon form av fysisk aktivitet. Jag saknar att träna!





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?